دررسانه ها:«استينك»، پسری كه قدش آب می‌رود


یزدفردا :«استينك» پسر عجيب و غريبي است كه گاه «قدش آب مي‌رود» و گاه با «موش‌هاي صحرايي گينه‌اي» به سفر مي‌رود! اين پسر دست كمي از خواهرش، «جودي دمدمي» ندارد! شايد چون خالق هر دو آن‌ها، «مگان مك‌دونالد» است.


ايبنا نوجوان: قبلاً براي شما از «جودي دمدمي» و كارهاي عجيب و غريبش گفته‌ايم. دختري كه مي‌خواهد دنيا را نجات دهد، انجمن مخفي تشكيل دهد، آينده را پيش‌بيني كند و دنيا را در هشت روز و نصفي بگردد.


حالا فكر كنيد جودي، برادري دارد كه در انجام كارهاي عجيب نه تنها دست كمي از خواهرش ندارد، بلكه گاهي در كل‌كل‌هايش از جودي هم ماهرتر است! ضمناً او يك دانش‌نامه‌ي زنده از همه‌ي حقايق است، به‌ويژه چيزهايي كه با حرف (s) شروع مي‌شوند!


اما جريان موهاي عمودي استينك چيست؟

خودش اعتقاد دارد اين موهاي عمودي كمك مي‌كند تا او بلندتر ديده شود! اگر هم مي‌بينيد سرش كمي بزرگ است به اين دليل است كه مغز بزرگي در آن جا شود!


ماجراهاي استينك در مجموعه‌اي به همين نام توسط «مگان مك‌دونالد» نوشته شده است. اين نويسنده درباره‌ي اين مجموعه در سايت «استينك» گفته است: «يك روز از كلاسي ديدن كردم كه همه‌ي شاگردان آن از خوانندگان مجموعه‌ي «جودي دمدمي» بودند. شاگرداني با موهاي سيخ شده درست شبيه «استينك»؛ برادر جودي. درست همان لحظه بود كه فهميدم استينك هم كتاب‌هايي براي خودش خواهد داشت!»


«استینک، بچه‌ی عجیبی که قدّش آب می‌رود»، «استينك و بوگندوترین کفش‌های کتانیِ دنیا»، «استینک و آب‌نبات‌های دندان‌شکن و باورنکردنی»، «استینکِ همه‌چیزدان: تمام چيزهاي ويژه‌ي استينكي از سير تا پياز» و «استینک و سفر عجیب و غریب با موش‌های صحرایی گینه‌ای» از جمله‌ي عناوين اين مجموعه هستند.


درباره‌ي «مگان مك‌دونالد» نويسنده‌ي اين مجموعه هم بد نيست بدانيد كه او 10ساله بود كه داستاني براي روزنامه‌ي مدرسه‌شان نوشت. از آن زمان تا به حال هم بيش از 60 كتاب براي بچه‌ها نوشته و منتشر كرده است.


خانم مگان، گاهي فكر مي‌كند كه جودي دمدمي است: «جودي، دمدمي است و هميشه با صداي بلند با خودش حرف مي‌زند، من هم مثل او هستم! كه البته اين كار خيلي آساني نيست!»


نويسندگي كاري است كه مگان مك‌دونالد را خوشبخت كرده است: «من خيلي خوشبختم كه يك نويسنده‌ام؛ چون مي‌توانم در روياهايم زندگي كنم، مثلاً مي‌توانم خواهري باشم كه مي‌خواهد رئيس برادر كوچك‌ترش «استينك» باشد!»


آثار «مگان مك‌دونالد» تا كنون به بيش از 20 زبان دنيا ترجمه شده‌اند. از ميان آن‌ها مجموعه‌ي «استينك»‌ را «شبنم سمیعیان» ترجمه و انتشارات «پنجره» آن را منتشر كرده است.


قيمت هر يك از كتاب‌هاي اين مجموعه 2 هزار تومان است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا